Ahad, 5 Jun 2011

Pilihanraya Umum Kembali Lagi (PRU13)


Pilihanraya Umum Malaysia kali ke13 (PRU13) bakal menjelang tidak lama lagi. Aku rasa orang Suruhanjaya Pilihanraya masa nie tengah sibuk membuat persiapan akhir, tunggu isyarat aje dari PM untuk mengumumkan tarikh pembubaran Parlimen. Mungkin juga ader blogger-blogger yang memasang angan untuk menjadi Adun Bidan terjun pada PRU13 kali ini (ader can aku dengan KL Boyz jadi Adun).

Dalam masa yang sama parti-parti politik baik kerajaan atau pembangkang sedang membuat percaturan dan mencongak nasib parti. Adakah BN akan menerima kekalahan yang lebih terok lagi atau dapat merampas semula negeri-negeri dibawah pemerintahan Pakatan Rakyat. Adakah Pakatan Rakyat akan mendapat majaroti 2/3 kali ini untuk memerintah negara atau sebaliknya akan tertonggeng tergolek dog sama-sama kita saksikan.

Kita sebagai rakyat perlulah menjalankan kewajipan sebagai pengundi dalam memilih parti yang berkemampuan untuk memerintah dan meningkatkan ekonomi negara. Jangan terlalu terpesona dan terkeliru dengan janji-janji manis dan pembohongan talam dua muka yang menjual maruah Melayu dan anak bangsa untuk kepentingan diri.

Masa untuk memperbetulkan kesilapan kita pada PRU12.

Tiada ulasan: