Sabtu, 11 Jun 2011

Najib Lancar Myplan


Najib Tun Razak menunjukkan logo myplan pada majlis pelancaran myplan-Rancangan Malaysia Ke-10 Anda (myplan) di Putrajaya semalam. Turut sama Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Nor Mohamed Yakcop.


PUTRAJAYA 10 Jun – Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, Rancangan Malaysia Ke-10 (RMK-10) yang bertujuan mentransformasikan negara ke arah ekonomi berpendapatan tinggi memerlukan sokongan dan dokongan menyeluruh daripada rakyat.

Justeru, kata Perdana Menteri, kandungan RMK-10 perlu diterjemahkan dalam bentuk yang mudah difahami bagi membolehkan rakyat menerimanya sebagai dokumen yang bertujuan membawa manfaat secara keseluruhannya.

“Jika tidak, mungkin mesej yang terkandung dalam RMK-10 tidak dapat disampaikan dan mungkin ada yang terkeliru atau membuat terjemahan berbeza antara satu sama lain mengenainya,” katanya.

Sumber@ Utusan Online 11 Jun 2011

It's Myplan or Yourplan. Katanya ia bertujuan untuk mentransformasikan negara ke arah ekonomi berpendapatan tinggi. Betul ker nie Datuk Najib. Ker nak menambah lagi gaji-gaji CEO kat Malaysia nie yang telah kaya raya tuu.

Rakyat memang tak faham dan mudah keliru. Kalau negara nak berpendapatan tinggi rakyat kenalah berkerja keras. Lepas tu aper? pendapatan rakyat naik ker atau barang keperluan harian yang akan naik lagi.

Plan dan bermacam plan tapi Bonus tahunan pun selalu miss. Kesian kakitangan awam kat Malaysia nak dapat bonus pun kena tunggu masuk Belanjawan Negara macam buah tak jatuh.

Malaysia Syurga Dunia Kepada Warga Asing

Tiada ulasan: