Ahad, 12 Jun 2011

‘Jangan sampai negara huru-hara’

Oleh SAHBULAH DARWI
ALOR SETAR 11 Jun – Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein khuatir perhimpunan Gabungan Pilihanraya Bersih dan Adil (Bersih) boleh mengakibatkan huru-hara apabila berlaku pertembungan antara kumpulan penyokong dan penentang demonstrasi jalanan itu.

Beliau berkata, ini kerana demonstrasi jalanan yang dijadual pada 9 Julai di ibu negara turut mendapat bantahan daripada banyak pihak yang menentang.

“Saya tengok orang yang tidak bersetuju dengan Bersih juga hendak buat perhimpunan dan banyak permintaan yang tak bersetuju dengan Bersih.

Sumber @ Utusan Online 12June 2011

Betul lah kata Datuk Seri Hishammuddin tu. Jangan sampai negara jadi huru-hara. Baru nak puas hati. Aper la orang PAS nie sikit-sikt nak buat perhimpunan. Perhimpunan tu la, perhimpunan nie la. Asik tak puas hati aje. Kata Islamic sangat. Mana perginya sikap sabar dan muzakarah yang sering dilaungkan.

Atau ini tak lebih dari nak menunjukan kredebiliti dan kekuatan Mat Sabu pada persepsi pucuk pimpinan PAS. Orang dah undikan kenalah tunjuk belang sikit. Kalau tak nanti kena sorak aje dan buah mulut penyokong PAS sendiri. Elok lah PAS jaga negeri-negeri bawah naugan PAS supaya lebih maju dan berdaya saing. Tak payah rakyatnya nak merantau aje.

Lagi satu Majlis peguam nie tak boleh ker jadi neutral. Asik nak memihak kepada pembangkang aje. Macam dah tak boleh nak sentuh langsung. Besar sangat ker? Peguam kat Malaysia nie senang cari makan dengan pendapatan lumayan, pun asik tak puas hati aje. Kalau tak berhenti jadi peguam masuk politik. Macam tak ader etika lansung.

Tiada ulasan: