Selasa, 5 Julai 2011

Bersih terus berdolak-dalik isu perhimpunan haram

PETALING JAYA 4 Julai - Pengerusi Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih), Datuk S. Ambiga berdolak-dalik dalam isu perhimpunan haram Sabtu ini walaupun Yang di-Pertuan Agong bertitah bahawa demonstrasi jalanan banyak membawa keburukan daripada kebaikan.

Pada sidang akhbar di sini hari ini, Ambiga tidak mahu menyatakan pendirian Bersih secara jelas sama ada perhimpunan haram itu akan diadakan atau sebaliknya walaupun diasak berkali-kali oleh wartawan.

Sebaliknya beliau merancang untuk menghadap Yang di-Pertuan Agong untuk berkomunikasi dan berbincang dengan Seri Paduka berhubung isu pilihan raya.

"Apa jua keputusan kami selepas ini bergantung kepada nasihat yang akan diberikan oleh Yang di-Pertuan Agong. Oleh itu adalah diharapkan kami dapat menemui Seri Paduka sebelum Sabtu ini.

Sumber@ Utusan Online

Ambigau mula nak main silap mata dan tersepit setelah Yang di-Pertuan Agong bertitah bahawa demonstrasi jalanan banyak membawa keburukan.

Aku ingat kau nie Ambigau lebih baik jadi peguambela Si Nuar pasal kes terlampau tu. Daripada kau berarak tak tentu pasal. Sebab aku rasa Si Nuar tu amat terdesak dan memerlukan kau sebagai pembelit nombor satu.

Kat Bollywood pun banyak nak pakai pelakon gedik macam kau nie , jadi mak tiri kepada Shah Rukh Khan. Sana jugak kau boleh jadi menteri kepada kaum kau sendiri, kalau aku tak boleh sebab kulit aku cokelat dan muka aku lain sikit. Kalau kau boleh sebab samer.

Banyak besar pangkat kau nak jumpa Agong sesuka hati kau. Kau tu siapa? Kenapa selama ini tak nak mengadap Tuanku. Kau sebelum nak jumpa Agong kena cebuk Bersih-bersih dulu, rambut kena sikat rapi jangan macam perempuan giler ajer. Kau jangan nak pakai sari macam kau jumpa Hillary Clinton dulu nanti nampak perut kau yang gelebeh tu. Kalau berani pakai baju kuning kesukaan kau tuuu...aku nak tengok kau berani ke tidak.

Kicik-Kicik Lembu Jaga, Sudah Besar Bank Jaga.

Tiada ulasan: